9 października 2010

Szarlotka z rosą



Ciasto na które przygotowywałam się od tygodnia ;D Obydwu babciom bardzo smakowało, co nie zawsze się zdarza - to za suche, to za mokre itede .. Chociaż mam zastrzeżenia do spodu, jest wilgotny, gdyż jabłka puściły dużo soku, ale u mnie nigdy nie obędzie się bez narzekania  ;P

Niestety na zamieszczonym obrazku nie widać rosy, gdyż było to przed wstawieniem ciasta do lodówki ;d

Przepis oryginalny tutaj, a poniżej podaję już z moimi zmianami.

Składniki na ciasto:

4 żóltka
1/2 kostki masła
1/2 szkl cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
2 szkl mąki
1 szkl śmietany (gęstej- u mnie 18%)
2 łyżeczki proszku do pieczenia 


Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, stopniowo dodawać żółtka i dalej ucierać. Dodawać stopniowo, na przemian przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz śmietanę i ucierać. Piec w temp. 170-180 stopni przez 30 min. 

2 słoiczki musu jabłkowego ok. 400g każdy*
cynamon
olejek waniliowy
kardamon
ew. cukier jeżeli mus nie był wcześniej słodzony


80-100 g orzechów włoskich
2 łyżeczki miodu
1 łyżeczka masła


Mus wymieszać z cynamonem, odrobiną olejku waniliowego, szczyptą kardamonu i ewentualnie cukrem. Wyłożyć na podpieczone ciasto. 


Na patelni rozpuścić łyżeczkę masła, wrzucić rozdrobnione orzechy i miód i zeszklić na patelni przez ok 3 min. Posypać po jabłkach. Wstawić do piekarnika na 15min. (temp. 170-180 stp.)


4 białka 
szczypta soli
0,5 szkl cukru


Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać cukier i dalej ubijać. Wyłożyć na ciasto i piec 10-15 min w temp. 180 stp. 



Aby uzyskać efekt rosy należy postawić ciasto w chłodnym miejscu- ja po ostudzeniu wstawiłam je do lodówki. 



Smacznego !


* w oryginalnym przepisie zamiast musu z jabłek można użyć 2 kg jabłek i 1/2 masła i tutaj odsyłam do Autorki przepisu ;)




 

18 komentarzy:

  1. pycha :)
    nie ma co narzekać, skoro smakowało to znaczy że spód był ok :)

    www.kuchcikowo.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastello! Musi być pyszne! Znam wersję sernikową, ale jabłkowa brzmi kusząco! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. szarlotkę uwielbiam, wilgotnym spodem też bym nie pogardziła, bo jeszcze bardziej czuć jabłka - pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. W moim rodzinnym domu piekło się taką właśnie szarlotkę.A ja jako dziecko najbardziej lubiłam tę rosę...Teraz lubię całość!
    Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik z rosą znam, ale szarlotki jeszcze nie.. do teraz!
    Buzia

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe! rewelacyjne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  7. Też tak mam, że cały tydzień myślę o tym, co upiekę w weekend :D
    A szarlotkę z pianką, to swoją drogą uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. pieknie wyglada szarlotka:) alez musi byc pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje Wszystkim za komentarze ;*

    Udanej niedzieli ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie ciasta, ślicznie Ci wyszło, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. słynna szarlotka.
    wygląda pięknie ;]

    OdpowiedzUsuń
  12. yyyyy! jak świetnie wygląda ! :D aż ide po coś słodkiego bo mi jeść sie zachciało :p

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda smakowicie! Czasami położenie na ciasto wafla niweluje przenikanie nadmiernej wilgoci z jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale mi się podoba! Takie wysokie warstwy! Odpisałam sobie przepis, jak będe robić szarlotkę, to tą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kasiu kochana, ciasto wygląda genialnie! Bardzo, bardzo mi się podoba! Zrobię koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń